Zapaść sprzedaży nowych lokali pogłębia się. II kwartał był najgorszy od załamania rynku latem ubiegłego roku – twierdzą analitycy. W efekcie deweloperzy zmuszeni będą do dalszego obniżania cen – pisze Rzeczpospolita.

dreamstimesmall_77630_2.jpgWedług gazety najgorzej sytuacja wyglądała w Warszawie, gdzie przez
trzy miesiące sprzedano ok. 1,7 tys. mieszkań – najmniej od półtora
roku. Bardzo złe wyniki odnotowali też deweloperzy w Trójmieście,
Krakowie i Poznaniu. Odmienne tendencje są tylko w Łodzi i Wrocławiu.
Jak podaje Rzeczpospolita w sumie w II kw. deweloperzy sprzedali
tylko 5,6 tys. mieszkań, podczas gdy w I kw. nabywców znalazło 8,8
tys.lokali. To wynik najgorszy od III kw. 2007 r., kiedy tedy rynek się
załamał, a deweloperzy znaleźli kupców na niewiele ponad 5 tys. lokali.

O ile jeszcze kilka miesięcy temu szefowie spółek z branży
zapewniali, że nie ma potrzeby obniżania cen, o tyle teraz widać, że
były to płonne nadzieje. Sprzedaży nie pomagają nawet kosztujące
miliony złotych reklamy i promocje.

Według analityków i ekspertów z branży cytowanych przez dziennik
pogłębiające się załamanie sprzedaży zmusi firmy do obniżek – sprzedaży
nie pomagają już nawet reklama, promocje i bonusy. Ze spadkiem cen
będziemy mieli z nimi do czynienia nawet przez trzy – cztery najbliższe
kwartały.