W poszukiwaniu
lokum nie trzeba codziennie kupować sterty gazet z ogłoszeniami ani odwiedzać
biur pośrednictwa nieruchomości – wystarczy Internet. Takie wnioski nasuwają
się po badaniach firmy Gemius S.A. dotyczących preferencji Internautów odnośnie
kupna domu lub mieszkania. Po raz pierwszy w badaniu wzięli udział Polacy
mieszkający za granicą.

komp.jpg 

Amatorzy Internetu
przy podejmowaniu decyzji o kupnie mieszkania lub domu najczęściej biorą pod
uwagę lokalizację (78 proc.), cenę (76 proc.) oraz rozkład (53 proc.). 88 proc.
z nich kupuje lokum dla siebie, tylko co dziesiąty po to, by wynająć je komuś
innemu.

Jeżeli chodzi o
Polaków mieszkających za granicą to jako przyszłe miejsce swojego zamieszkania
wybierają najczęściej Warszawę, Wrocław lub Katowice. Potwierdzają to sami
deweloperzy, którzy spotykają się z wieloma zapytaniami z zagranicy.

- Odkąd
rozpoczęliśmy sprzedaż apartamentów w naszej najnowszej inwestycji, najwięcej
zapytań z zagranicy mamy z Hiszpanii oraz Irlandii i Wielkiej Brytanii –
zdradza Marcin Trzciński Dyrektor Sprzedaży inwestycji Angel Wings –
apartamentów budowanych w centrum Wrocławia. – Biuro mamy we Wrocławiu, ale
dzięki Internetowi odległość nie jest żadnym problemem. Zainteresowani kupnem
apartamentu mogą wejść na naszą stronę, zobaczyć jakie apartamenty są jeszcze
dostępne i podjąć decyzję – dodaje.

Na podstawie
zebranych informacji powstały raporty „Internauci a rynek nieruchomości w
największych polskich miastach” oraz „Plany i decyzje mieszkaniowe Polaków z
zagranicy”. Są to bogate źródła informacji, z którymi firmy działające na rynku
nieruchomości z pewnością powinny się zapoznać.