bank.jpg27 maja wchodzi w życie rozporządzenie z 17 kwietnia 2008 r. w sprawie stałego doskonalenia zawodowego przez rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości (DzU nr 80, poz. 475). Określa ono sposoby stałego szkolenia i dokumentowania tego obowiązku – przypomina Rzeczpospolita.

Zgodnie z przepisami stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych
odbywa się poprzez udział w seminariach, szkoleniach lub kursach
specjalistycznych dotyczących gospodarowania nieruchomościami i rynku
nieruchomości (dotyczących posiadanych uprawnień i licencji
zawodowych). Seminarium nie może trwać krócej niż cztery godziny
edukacyjne, szkolenie nie krócej niż osiem godzin, a kurs
specjalistyczny minimum 15 godzin.

Po ukończeniu szkolenia – czytamy dalej -
zainteresowany otrzymuje zaświadczenie potwierdzające jego odbycie
(wzór określa załącznik do rozporządzenia). Jednocześnie przepisy
zobowiązują organizatora szkolenia, w szczególności organizację
zawodową, do prowadzenia rejestru wydanych zaświadczeń, które muszą być
przesłane drogą elektroniczną do Ministerstwa Infrastruktury (w ciągu
14 dni od ich wydania). Zaświadczenie o szkoleniu trzeba przechowywać przez trzy lata (licząc od początku roku następującego po roku, w którym zorganizowano kształcenie).