Do wykazania praw do zwrotu niezbędne jest posiadanie oryginałów faktur VAT: a
Wniosek, może być złożony: Wniosek powinien zawierać co najmniej:
Do wniosku, należy załączyć kopię:
z faktur nie wynika fakt poniesienia wydatku (np. adnotacja "zapłacono
gotówką"), wówczas niezbędne jeszcze będą dowody zapłaty,
także dokumentów potwierdzających prawo do dysponowania nieruchomością
na cele budowlane, tytuł prawny do budynku/lokalu lub też pozwolenie na
budowę – w przypadkach, w których te dokumenty są wymagane.
dnia zakończenia inwestycji (w przypadku inwestycji zakończonych przed
1 stycznia 2006 wnioski można składać do czerwca 2006 r.) albo
sporym ograniczeniem jest zapewne zapis, że wniosek można złożyć tylko
raz w roku. Oznacza to, że wnioskodawca, który złoży wniosek na
przykład drugiego stycznia 2006 r. i będzie nadal ponosił wydatki w
ciągu roku, na zwrot dotyczący wydatków poniesionych w roku 2006 będzie
musiał czekać nawet do lipca 2007 r. Dlatego przed złożeniem wniosku
należy rozważyć, czy nie lepiej poczekać.
i nazwisko, numer identyfikacji podatkowej, adres miejsca zamieszkania
osoby fizycznej, a w przypadku małżeństwa – obojga małżonków;
sposobu wypłaty kwoty zwrotu; jeżeli wypłata ma nastąpić za
pośrednictwem banku – wskazanie numeru rachunku bankowego, na który ma
być dokonana wpłata;
na budowę albo w przypadku remontu – dokumentu potwierdzającego tytuł
prawny osoby fizycznej do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego;
zakończenie inwestycji – pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego,
a w razie braku obowiązku jego uzyskania – zawiadomienia o zakończeniu
inwestycji, b) pozostałych – dokumentu określającego stopień
zaawansowania inwestycji związanych z budową rozbudową,
remontem, sporządzonego przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
jeżeli roboty wymagają pozwolenia na budowę.
Jak skorzystać z ulgi budowlanej?Potrzebne dokumenty:
Dość
Podobne wpisy:
|