Jak pisze Gazeta Prawna, o zwrot części wydatków można się ubiegać w terminie do sześciu miesięcy od zakończenia budowy bądź w trakcie inwestycji, tylko jeden raz w każdym roku podatkowym. Stosowne wnioski można składać najpóźniej do końca czerwca 2008 r. Podstawą zwrotu części wydatków są faktury VAT wystawione na podatnika. Aby uzyskać zwrot części zapłaconego podatku, należy złożyć w urzędzie skarbowym wniosek. Dokument taki musi zawierać dane osobowe podatnika, adres zamieszkania, numer NIP, Pesel lub numer dokumentu tożsamości oraz informacje o poniesionych wydatkach i obliczeniu wysokości refundacji. W formularzu koniecznie trzeba też zamieścić informację o rodzaju inwestycji – czy jest to remont, budowa, rozbudowa czy nadbudowa oraz o stopniu jej zaawansowania. Do wniosku należy dołączyć też kopie faktur i pozwolenia na budowę – czytamy w GP.


O tym, czy część wydatków zostanie nam zwrócona, decyduje urząd skarbowy. Instytucja ma 6 miesięcy na wydanie decyzji, a na wypłatę - 25 dni od daty doręczenia decyzji. Gazeta Prawna pisze, że pieniądze można odebrać w kasie urzędu skarbowego lub mogą być przesłane pocztą, ale wówczas będą pomniejszone o opłaty pocztowe. Mogą być też przekazane na konto bankowe.