Przedsiębiorstwa budowlane mają coraz lepsze wyniki – to dobra wiadomość także dla innych firm. Przykładem mogą być producenci sprzętu AGD, którzy sprzedają więcej swoich produktów, ponieważ do nowych mieszkań kupuje się nowe urządzenia gospodarstwa domowego. Prawdziwym motorem “mieszkaniowego boomu” są oczywiście “łatwe” kredyty mieszkaniowe – pisze Rzeczpospolita. Na brak zainteresowania narzekać nie mogą firmy z branży budowlano-montażowej. Produkcja w tej dziedzinie była wyższa w październiku tego roku o prawie 29%. niż w październiku 2005 roku i o 4% wyższa niz przed miesiacem. Największe zyski odnotowały firmy przygotowujące tereny pod budowę – tu wzrost wyniósł aż 54%.
Mieszkanie – niezależnie od tego, kto je nabył, trzeba wykończyć i wyposażyć (a to kupione na rynku wtórnym, nierzadko wyremontować) – dlatego powodzeniem cieszą się oferty firm z branży materiałów wykończeniowych, sprzętu AGD czy RTV. Od wczesnia tego roku, do padziernika, przedsiębiorstwa, które zajmują się wykonywaniem robót budowlanych i wykończeniowych, odnotowały wzrost produkcji o 36,7%.