Z roku
na rok rośnie liczba samochodów osobowych jeżdżących po polskich ulicach. Coraz
więcej aut musi znaleźć miejsce do parkowania w mieście. Rozwiązaniem są garaże
zbiorcze. Ich bramy wjazdowe, szczególnie w domach mieszkalnych, powinny być
nie tylko ciche i bezpieczne, ale również wyjątkowo niezawodne. Ważne jest też,
aby harmonijnie wpisywały się w architekturę budynku. Nowa brama do garaży
zbiorczych ET 500 firmy Hörmann spełnia te wymagania.

 

Bramę
garażu zbiorczego przekracza codziennie wiele samochodów osobowych, dlatego
głównym celem towarzyszącym konstruowaniu bramy ET 500 była jej długotrwała
niezawodność. Wytrzymała konstrukcja bramy ET 500 zaprojektowana została na
ponad ćwierć miliona cykli. Dzięki nie zużywającemu się mechanizmowi
przeciwwagi brama ta praktycznie nie wymaga konserwacji. Pozwala to uniknąć uszkodzeń i
związanych z tym zatorów przed bramą oraz zredukować koszty konserwacji. Brama
ET 500 charakteryzuje się długim okresem niezawodnego użytkowania.

 

Spokojne
i bezpieczne sąsiedztwo

Dla
mieszkańców budynków z garażami zbiorczymi i podziemnymi oraz ich sąsiadów
istotne jest jak największe zredukowanie dokuczliwości hałasu. Poruszająca  się bardzo cicho  brama ET 500 daje taką możliwość. Przede
wszystkim jednak brama ta jest bramą bardzo bezpieczną – podwójny napęd linowy
praktycznie uniemożliwia opadnięcie skrzydła bramy, a spora ilość miejsca
między skrzydłem bramy i bryłą budynku eliminuje niebezpieczeństwo
przygniecenia palców.

 

Różnorodność
form

W wersji
podstawowej brama ET 500 jest wykonana z blachy perforowanej o 45 -procentowym przekroju
wentylacyjnym. Istnieje jednak możliwość dopasowania wzoru bramy, tak aby
wkomponowała się ona w estetykę fasady budynku. Brama może mieć na
przykład  kształt segmentów, wtedy będzie
miała taki sam wygląd jak brama segmentowa.

Może też
być dostarczona bez wypełnienia i na indywidualne zamówienie wyposażona w jeden
z wielu jego wariantów – na przykład w wypełnienie z drewna.

brama4.jpg

 

Idealna,
gdy mało miejsca

Chociaż
brama ET 500 jest bramą uchylną, wychyla się zaledwie na 20
centymetrów
i właśnie tyle miejsca zabiera przed garażem podczas otwierania. W związku z
tym idealnie nadaje się do miejsc o ograniczonych warunkach przestrzennych.

brama1.jpg

Jedna
brama – dwa napędy

W
garażach na mniej niż 50 miejsc parkingowych nowa brama jest napędzana za
pomocą napędu do bram garażowych SupraMatic H. Dzięki funkcji łagodnego startu
i zatrzymania brama z napędem SupraMatic H porusza się bardzo cicho, dlatego
dobrze sprawdza się  
w hotelach, budynkach z mieszkaniami na wynajem i biurowcach. Jeżeli garaż jest
przewidziany na więcej niż 50 samochodów osobowych  – do częstego otwierania i zamykania bramy
lepiej przystosowany jest napęd łańcuchowy ITO 400. Oba napędy można łączyć z różnymi sterowaniami i sygnalizatorami świetlnymi.

 brama2.jpg

Wejście
obok wjazdu

W
przypadku potrzeby wchodzenia do garażu bez otwierania bramy – istnieje
możliwość  wyposażenia bramy ET 500 w
drzwi przejściowe umieszczone w płycie bramy. Takie rozwiązanie pozwala na
szybkie wejście do garażu przy minimalnych stratach ciepła.

brama3.jpg