Przestronne i otwarte stoisko Barlinka z dużym dekoracyjnym drzewem przyciągało uwagę. Możliwość wejścia i obejrzenia oferty praktycznie z każdej strony była doceniana przez odwiedzających. Na ścianach wyeksponowano wybrane egzotyczne rodzaje deski barlineckiej oraz bogatą kolekcję lakierowanych i olejowanych desek dębowych. Duże zainteresowanie wzbudzała również 1-lamelowa deska jatobe, z której ułożono podłogę studziesięciometrowego stoiska.


 


Nowością Barlinka zaprezentowaną w Hanowerze były deski o szerokościach 130 i 180 mm. Nowe wymiary to także świeży trend we wzornictwie i aranżacji wnętrz. Rodzimi odbiorcy będą mogli kupić węższe deski jednolamelowe zarówno w gatunkach europejskich jak i egzotycznych najprawdopodobniej jeszcze w tym roku.


 


Barlinek po raz pierwszy zaprezentował wzory egzotycznych gatunków: sucupira, cumaru oraz ipe. Surowiec pochodzi z Ameryki Południowej i charakteryzuje się spokojnym rysunkiem słojów i stosunkowo ciemną barwą. Drewno jest praktycznie wolne od sęków. Po bardzo udanym debiucie firma planuje włączenie tych gatunków do oferty deski barlineckiej.


 


W ciągu 4 dni trwania targów stoisko Barlinka odwiedziło kilkuset gości. Prowadzone przez specjalistę pokazy montażu podłóg barlineckich uatrakcyjniały pobyt na stoisku oraz pozwalały zapoznać się z możliwościami systemu Barclick. O miłą atmosferę zadbano dodatkowo: koncertami saksofonowymi, prezentacją filmu nt. działalności i produktów firmy, oraz degustacjami specjałów polskiej kuchni − szczególnie docenianymi przez zagranicznych gości.


 


Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznej edycji targów. – mówi Mariola Sykuła, Dyrektor Działu Marketingu Barlinek S.A. – Nasi handlowcy odbyli wiele rozmów z potencjalnymi klientami. Mieliśmy gości zarówno z Europy Wschodniej, jak i z Niemiec, Hiszpanii czy Skandynawii. Odwiedzający stoisko często podkreślali, że cenią nasze produkty za ich wysoką jakość i różnorodność wzorów. Staraliśmy się aby nasza tegoroczna oferta spełniała pod tym względem najwyższe wymagania.


 


DOMOTEX to jedne z największych na świecie targów skupiających producentów materiałów podłogowych. Tegoroczna 18-ta już edycja, potwierdziła międzynarodową renomę tego wydarzenia. Na powierzchni 90,5 tys. m² zaprezentowało się ok. 1250 wystawców pochodzących z 5 kontynentów. Firmy z ponad 60 krajów przedstawiły najnowsze trendy w produkcji: dywanów, wykładzin podłogowych, parkietów i podłóg drewnianych, paneli laminowanych oraz płytek ceramicznych. Barlinek zaprezentował się na targach DOMOTEX już po raz czwarty.