Rockwool Polska jest producentem materiałów izolacyjnych z wełny mineralnej. Gdy agencja Partner of Promotion pod koniec 2004 r. rozpoczynała kampanię „Szóste paliwo”, temat oszczędzania energii właściwie nie istniał w świadomości opinii publicznej. Relatywnie niskie ceny ogrzewania nie zachęcały do poprawy efektywności energetycznej budynków, a stosowanie wysokiej jakości energooszczędnych materiałów budowlanych kojarzyło się z dodatkowymi kosztami.

 

- Ogromnie cieszy nas ta nagroda, gdyż świadczy ona o tym, że podejmowane działania, takie jak edukowanie społeczeństwa o możliwościach oszczędzania energii zużywanej do ocieplania budynków, docenione są nie tylko przez specjalistów z branży budowlanej. Od lat stawiamy zarówno na jakość naszych produktów, jak i kształtowanie proekologicznych postaw – mówi Jacek Kieszkowski, Dyrektor Marketingu Rockwool Polska.

 

Kampania była oparta na promocji prospołecznych zachowań zmierzających do oszczędzania energii w oparciu o wykorzystanie „szóstego paliwa”, którym przewrotnie jest mniejsze zużycie energii, jakie niesie ze sobą odpowiednia izolacja termiczna budynków. Zgodnie z badaniami ponad 40 procent energii zużywanej przez kraje Unii Europejskiej, pochłaniają budynki. Dlatego też w dobie rosnących cen paliw, najlepszym rozwiązaniem pozwalającym obniżyć straty energii, a tym samym zaoszczędzić w budżetach domowych znaczne kwoty wydawane na ogrzewanie, jest właśnie odpowiednie ocieplenie budynków.

 

Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (International Public Relations Association; IPRA) jest międzynarodowym stowarzyszeniem zrzeszającym profesjonalnych praktyków public relations z ponad 100 krajów. Działalność IPRA obejmuje prowadzenie międzynarodowego magazynu on-line IPRA FrontLine oraz organizację seminariów i konferencji z zakresu public relations. Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations prowadzi kampanię na rzecz przejrzystości mediów, a także corocznie przyznaje nagrody IPRA Golden World Awords dla najlepszych programów PR z całego świata. Siedziba Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Realtions mieści się w Wielkiej Brytanii.